اسکلت فلزی بلاگ اسکای

مقالات و محتوا ما را در زمینه اسکلت فلزی در وب سایت بلاگ اسکای دنبال کنید، کارخانه و پیمانکاری و قیمت انواع اسکلت فلزی

اسکلت فلزی بلاگ اسکای

مقالات و محتوا ما را در زمینه اسکلت فلزی در وب سایت بلاگ اسکای دنبال کنید، کارخانه و پیمانکاری و قیمت انواع اسکلت فلزی

انواع مختلف فولاد سازه ای و کاربردهای آنها در ساخت و ساز

در ساخت و ساز ، فولاد به دلیل تأمین ساختار و مقاومت کاملاً شناخته شده است. دوام و پایداری فولاد با چوب یا بتن مطابقت ندارد. بیشتر اوقات ، اینطور است که فولاد ماده انتخابی برای ساخت است و مردم به دلیل مزایای مختلف ، فولاد را ترجیح می دهند.


ساختمانهای فولادی تمایل دارند که با استفاده از قابهای مختلف نیز ساخته شوند ، به عنوان مثال از شیارهای شکاف ، مدولار و یک شیب. با توجه به این واقعیت که فولاد در هنگام ساخت بسیار آسان تر و زمانبرتر است ، همراه با عوامل متعدد دیگری که اثبات شده است ، این روزها فولاد به بیشترین جستجوی روش ساخت ساختمان تبدیل شده است.

 

 

با استفاده از فولاد ، ما می توانیم ساختارها را مانند دیگر مواد هنگام ساخت و ساز ایجاد کنیم. هیچ ماده دیگری از استحکام و دوام فولاد برخوردار نیست. فولاد سازه ای به دلیل مزایای مختلفی که دارد بدون شک به گزینه مورد نظر برای ساخت و ساز تبدیل شده است. ساختمانهایی که از فولاد ساخته شده اند ، به قابهای مختلف ساختاری احتیاج دارند. همچنین ، ساخت با فولاد زمان کمتری را در پی دارد که آن را به بیشترین جستجو در راه ساخت سازه ها تبدیل می کند.

با این حساب ، در این وبلاگ ، برخی از انواع مختلف فولاد و مزایایی که می تواند به شما ارائه دهد ، شرح می دهیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مصالح ساختمانی همه کاره و بی انتها به ادامه مطلب مراجعه کنید.


فولاد سازه ای

در وهله اول دانستن اینکه فولاد سازه ای در واقع چیست و چگونه تشکیل می شود مفید است. اشکال سازه ای فولادی از این نوع فولاد ساخته شده است که از یک مقطع دقیق تشکیل شده است. با این حال ، در عین حال از استانداردهای مشخصی برای خواص مکانیکی و ترکیب شیمیایی پیروی می کند.

فولاد سازه ای به اشکال مختلف مانند پرتو L ، شکل Z ، شکل HSS ، شکل L (زاویه) ، کانال ساختاری (تیر C ، مقطع) ، T شکل ، پروفیل ریل ، میله ، میله ، صفحه و یک تیرچه باز وجود دارد فولاد وب


فولاد سازه استاندارد در کشورهای مختلف با مشخصات مختلف متفاوت است. به عنوان مثال ، پرتو I اروپایی Euronorm 19-57 است ، در حالی که فولاد ساختاری در ایالات متحده با کربن ، آلیاژ کم ، مقاوم در برابر خوردگی آلیاژ کم کم ، فولاد آلیاژ فرو خورده و معتدل و غیره ارائه می شود.

فولاد سازه ای همه کاره ، مستحکم و با دوام است ، بنابراین جای تعجب نیست که بتوان آن را تقریباً به هر شکلی بر اساس پروژه ساختمانی در حال شکل تبدیل کرد. تقریباً بلافاصله در لحظه دریافت در محل ساختمان قابل ساخت است. فولاد سازه ای به خودی خود مقاوم در برابر آتش است اما در صورت احتمال گرم شدن تا جایی که شروع به از دست دادن دوام و مقاومت خود کند ، باید روش های حفاظت در برابر آتش را اعمال کرد.

در مورد فولاد سازه ای باید از خوردگی جلوگیری شود ، اما مشهور است که ساختمان های بلند هنگام ساخت با استفاده از فولاد سازه ای در برابر انواع مختلف ناسازگاری مقاومت کرده اند.


ساخت فلز در سراسر جهان در حال افزایش است ، در طول سالها هر منطقه از فولاد بهره مند می شود. بسیاری از بهترین شگفتی های معماری با استفاده از فولاد ساخته شده است ، اعم از سازه ای ، کربنی یا میلگرد ، از جمله ساختمان Empire State و پل بندر سیدنی. از همه مهمتر ، استفاده از فولاد از نظر سازگار با محیط زیست از سایر روشهای ساخت مفید است و فقط به دلیل همین فاکتور ، ترجیح بیشتری داده می شود.


با در نظر گرفتن میزان ساخت و سازهای شگفت انگیز ، فولاد مطلوب بوده است. با افزایش استفاده از فولاد در صنعت ساخت و ساز ، شکی نیست که به زودی کل حوزه ساخت و ساز را در اختیار خواهد گرفت.

در اینجا نگاهی داریم به انواع مختلف فولاد سازه ای و موارد استفاده آن در ساخت و ساز.


کانالهای فلنج موازی

این تیرهای کانال دار به شکل U با گوشه های زاویه دار راست ، شبیه شکل منگنه هستند. آنها در اندازه های مختلف مختلف هستند ، با این حال ، دو طرف همیشه یکسان هستند و با یکدیگر موازی هستند. آنها همچنین نسبت مقاومت به وزن بالایی را ارائه می دهند و کاربردهای مشابه بخشهای زاویه دار دارند.


تیرهای فلنج مخروطی

تیرهای فلنج مخروطی به شکل I هستند و در اندازه های بسیار متنوعی نیز موجود هستند. در ساخت و ساز ، این اغلب به عنوان مقطع برای تیرهای استفاده می شود. اگرچه نسبت مقاومت آنها بخصوص است ، اما در صورت وجود فشار در طول ، معمولاً توصیه نمی شود زیرا در برابر پیچش (تاب) مقاوم نیستند.


پرتو جهانی

تیرهای جهانی ، همچنین پرتوهای تبلیغاتی I یا تیرهای H ، به شکل نام آنها در می آیند: یک "من" هنگام ایستادن به حالت ایستاده ، و یک "H" در کنار آنها. تیرهای جهانی معمولاً از فولاد سازه ای ساخته می شوند و در ساخت و سازها و مهندسی عمران از جمله صنایع دیگر استفاده می شوند.


ستون جهانی

تیرهای جهانی همچنین برای اهداف ساختاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. آنها شبیه تیرها هستند و اغلب به آنها تیرهای I یا پرتوهای H گفته می شود ، با این وجود طول هر سه بخش یکسان است. همانطور که از نام آنها پیداست ، آنها عمدتا برای ستون استفاده می شوند ، و دارای قابلیت تحمل درخشان هستند.

نظرات 1 + ارسال نظر
استاد سازه دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 22:29

لطفا از اشکال مختلف فولاد سازه ای تصویر بذارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد